تاثیر تعلیق نمادها بر رفتار سرمایه گذاران بورسی

۴ بازديد
با تعطیلی یک شرکت پذیرفته شده در بازار پایه، موضوع «تعلیق» مورد بحث قرار گرفته است. تاثیر تعلیق نمادها رفتار سرمایه گذاران بورسی چیست؟

علی فراقی کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با شهر بورس درباره تاثیر تعلیق نمادها بر رفتار سرمایه گذاران بورسی، اظهار داشت: طی چند روز گذشته به ویژه با نامه‌ای که در رابطه با یکی از شرکت‌های صنعت داروسازی منتشر شد که متوقف کردن کارتابل‌های محصولات داروسازی باعث تعطیلی رسمی کارخانه شده بود. کارخانه‌ای که بیش از ۵۰ سال سابقه دارد و این تعدیل نیروی ۵۰۰ نفره باعث شد این کارخانه رسما تعطیل شود.

وی ادامه داد: با اینکه در نگاه اول اتفاقاتی از این دست در بازار سرمایه بار روانی منفی و حس عدم امنیت سرمایه گذاری را به افراد القا می‌کند اما باید به این مسئله اشاره کرد که بازار شرکت‌ها را برحسب شفافیت و ساختار مالی خودش از بالا به پایین دسته بندی می‌کند.

این کارشناس بازار سرمایه تصریح کرد: این شرکت در بازار پایه معامله می‌شد و عملا سازوکار بازار سرمایه به ما نشان می‌دهد که این بازار با ریسک‌های فراوان دست و پنجه نرم می‌کند که یا باید به سمت سرمایه گذاری در این شرکت‌ها نرویم یا ریسک اتفاقات مختلف را قبول کنیم.

وی درباره صنعت بانکی عنوان کرد: بسیاری از افراد در تحلیل صنعت بانکی تمرکزشان بر بانک‌های بزرگی است که دارایی زیادی دارند اما در بین ین صنعت بانک‌هایی وجود دارند که کوچک‌تر هستند اما مانور کاری‌شان روی سرمایه و دارایی نیست بلکه بر مبنای ساختاری که دارند عملکرد بهتری داشته‌اند.

فراقی تاکید کرد: بانک‌های بزرگ هرچند مدت یکبار روی دارایی و سرمایه مانور می‌دهند و نگاه سرمایه گذار را به خودشان جذب می‌کنند اما چه بسا بهتر است که به بررسی شرکت‌های کوچک‌تر بپردازیم که عملا بازدهی بهتری هم دارند.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.